Events en activaties die de wereld mooier maken

Events & activaties die de wereld mooier maken: de kracht van inspirerende live events

IINII en Better Together Agency delen een belangrijke visie. Een geloof. De overtuiging dat live contact van onschatbare waarde is als je echt een verschil wilt maken. Niet (alleen) maar de anonimiteit en het vluchtige van online, maar juist de impact van live communicatie. Als het gaat om partijen die – net als IINII – maken en raken in de wereld van events, mag Better Together Agency niet ontbreken. We spreken creatief directeur Micha over hun succesformule voor een betere wereld.

Dat een visie op impactvolle communicatie op organische wijze kan ontstaan en maatschappelijk succes ook zo kan groeien, blijkt uit het verhaal van creatief activatiebureau Better Together Agency (BTA). Na de vier jaar van online agency ‘The Perfect Wave’, keek oprichter en eigenaar Micha van Hoorn met zijn team achterom en zag in al hun klanten en het geleverde werk, één gemeenschappelijke deler; een maatschappelijke deler. Eigenlijk alles wat ze tot die tijd hadden gedaan, had bijgedragen aan een mooiere wereld. ‘Goed doen’ was wat The Perfect Wave dreef. Dit deden ze allang niet meer alleen online, maar óók in levende lijve. Daar zat het verschil, en – jaren later nog steeds – het succes!

Dit leidde tot een nieuw geformuleerde missie en visie en uiteindelijk ook tot een nieuwe naam. “The Perfect Wave” paste niet meer. Niet bij ons doel, het vertelde niet waar we in geloofden; het samen vergroten van onze impact. Samen met onze opdrachtgevers, met onze collega’s maar uiteindelijk natuurlijk juist ook met het publiek, de consumenten die we bereiken en activeren.” En met die gedachte, is Better Together Agency (BTA) geboren.

De succesformule om echt iets te bereiken
Zonder bereik geen impact en zonder impact heb je niets bereikt. Om opdrachtgevers écht te helpen de maatschappij een stukje mooier te maken, bedacht BTA de maatschappelijke doorvertaling van het commerciële Google model. ‘See-Think-Do’, werd: ‘Opbrengst = inhoud + bewustwording + betrokkenheid’. Micha legt uit: “Om echt impact te maken met een strategie, live event of activatie, wil je eerst zorgen dat de inhoud goed staat. Je verhaal, het concept, de boodschap, de vormgeving, het complete plaatje. Hiermee ga je (online) de markt op en bereik je de mensen om bewustwording te creëren. Alleen dan – als ze zich verbonden voelen met de inhoud – kun je betrokkenheid realiseren. En zodra jouw doelgroep actie onderneemt, vergroot je je impact. Dat is de opbrengst!”

Van online naar offline: van bereik naar impact
Hoe ziet dat eruit? “Voor de Hersenstichting benaderen we bedrijven met het concept ‘Ommetje’. Met deze campagne benaderen we bedrijven om hun medewerkers die vaak een zittend beroep hebben, te stimuleren dagelijks een ommetje te lopen. We proberen met ons team op kantoor te komen om daar ter plekke kennis te delen. Het gesprek aan te gaan om uiteindelijk mensen in actie te krijgen. 
Voor 3FM Serious Request: The Lifeline bereiken we de doelgroep online en nodigen we hen uit om naar een informatiebijeenkomst te komen. Ter plekke zijn wij er om door middel van een interactieve workshop het verhaal te vertellen. Daar overtuigen we. De persoonlijkheid van dat offline moment is zo belangrijk. Bereik is online, maar impact maak je offline. Ik vergelijk het altijd maar met de politiek: nog steeds gaan de partijleiders markten en pleinen op om handjes te schudden met stemmers. Elke handdruk heeft voor iedereen een andere betekenis en kan het verschil maken.”

Een ander belangrijker kunnen vinden dan jezelf
Dat verschil kunnen en willen maken, die intrinsieke motivatie, is onmisbaar voor het team van BTA. “We werken met een team van senioren en junioren. De laatste groep maakt vaak ook deel uit van het activatieteam. Dit zijn veelal studenten die een relevante bijbaan zoeken. Het werk is van toegevoegde waarde voor hun studies en tegelijkertijd voor onze maatschappij. We doen veel uiteenlopende projecten. Van NPO Zapp (kinderen), Too Good To Go (voedselverspilling onder consumenten) tot Sheltersuit (daklozen). Met het ene onderwerp heb je wellicht meer dan het andere, maar het basisprincipe blijft altijd overeind.” “Is dat dan een ander belangrijker kunnen vinden dan jezelf?”, vragen we Micha. “Ja, ik denk het wel. Uiteindelijk gaat het er in ons werk om dat je écht iets wilt bijdragen. Iets wilt doen voor een ander. Dat je relevant wilt zijn.” Creatieve activaties die de wereld mooier maken in de breedste zin van het woord? Dat kunnen we alleen maar toejuichen!

Meer weten over BTA? Klik dan hier om naar hun website te gaan. 

Lees nog even lekker verder...